Usein kysytyt kysymykset

Kide.app

Verkkokauppa Kide.app - Miten saan HAKA-tunnukset liittymistä varten?


Vanhat opiskelijat: Käytä opiskelujen alussa saamiasi HAKA-tunnuksia, eli samoja tunnuksia jolla kirjaudut Diakin järjestelmiin. Uudet opiskelijat: Saat HAKA-käyttäjätunnukksesi ensimmäisinä päivinä.




Verkkokauppa Kide.app - Jäsenyyttä hankkiessa HAKA-kirjautumisessa tulee error, miten toimia?


HAKA-kirjautumisen ongelmissa sinun tulee olla yhteydessä Diakin tietohallintoon (tuki@diak.fi).




Verkkokauppa Kide.app - Miten voin päivittää tietojani?


Mene osoitteeseen https://kide.app/account. Se on oikotie opiskelijoiden käyttäjätileihin, jossa opiskelija voi itse muokata tietojaan. Sivulle pääsee myös suoraan Kide.appin nettisivuilta ja mobiliisisovelluksella. Käyttö on helppoa. Kirjaudu sisään ja scrollaa sivua alaspäin ja löydät omat tietosi. Klikkaa jäsenyyden perässä olevaan kynän kuvaa ja voit muokata näin tietojasi.





Slice

Slice - Profiilia luodessa Slice ei tunnista sähköpostiosoitettani


Maltti on valttia. Tietojen siirtyminen liittymisen jälkeen Kide.appistä Sliceen saattaa kestää max tunnin, joten jos Slice ei heti tunnista sähköpostiosoitettasi, kokeile hetken päästä uudelleen. Jos tunnin odotus ei auta asiaan, kannattaa kokeilla seuraavaa: -Tarkista, että antamasi tiedot täsmäävät kide.app/account sivuilla oleviin tietoihisi. -Jätä tyhjäksi toinen sähköpostiosoitekohdista ja ilmoita ainoastaan kide.app-sivuille ilmoitettu sähköpostiosoite. Mikäli mikään edellisistä ei auta, ota yhteyttä info@odiako.fi




Slice - Miten saan Slicen opiskelijakortin käyttööni?


1. Osta jäsenyys ja odota noin tunti. 2. Mene osoitteeseen slice.fi/upload 3. Valitse Diak 4. Täytä lomake, jotta saat aktivointikoodin (antamiesi tietojen tulee vastata O’Diakonn liittymislomakkeessa annettuja tietoja, jotka pääset tarkistamaan O’Diakon verkkokaupasta profiilisi Jäsenyydet-kohdasta) 5. Lataa Slice sovellus Google Playsta tai App Storesta 6. Varmista puhelimesi asetuksista, että sovelluksella on lupa ilmoittaa tärkeistä tiedotteista 7. Anna sovellukselle myös kuvien käyttölupa 8. Avaa sovellus ja kirjaudu sisään 9. Syötä sähköpostitse saamasi käyttäjätunnus ja salasana (aktivointikoodi) 10. Hyväksy käyttöehdot, sillä sovellusta ei voi käyttää ilman sitä 11. Olet ajantasalla!




Slice - En saanut sovelluksen aktivointikoodia sähköpostia


Lomakkeelle syötetty sähköpostiosoite tulee olla sama kuin mikä osoite opiskelijakunnalla on jäsenrekisterissä. Muutoin aktivointikoodi ei lähde. Jos lomakkeelle on syötetty väärä sähköpostiosoite, tulee sinun täyttää lomake uudelleen uusilla tiedoilla. Täytä lomake uudestaan osoitteessa www.slice.fi/upload.




Slice - En pysty lunastamaan etuja ja korttini ei näy.


Slice-sovellus pyytää sen käyttöönottohetkellä lupaa gallerian, tallennustilan tms. käyttöön. Jos lupaa ei anna, ei opiskelijakortti eikä lunastusominaisuus toimi. Luvan voi antaa myöhemmin sovellusasetuksista.




Slice - Mihin sovellus tarvitsee kaikki oikeudet esim. puhelimen median käyttöön?


Jäsenkortti tallennetaan kuvamuodossa puhelimeen ja sitä varten tarvitaan median käyttöoikeus. Jos sovellukselle ei anna lupaa käyttää mediaa, ei jäsenkortti toimi lainkaan.




Slice - Unohdin salasanani


Sinun tarvitsee resetoida tunnuksesi. Mene osoitteeseen www.slice.fi/resetoi. Syöttämällä siihen käyttämäsi sähköpostiosoitteen saat uudet kertakäyttöiset tunnukset, joilla pääset kirjautumaan sovellukseen uudestaan. Jos et saanut resetointilinkkiä sähköpostiisi, ota yhteyttä Slicen asiakaspalveluun info(a)slice.fi ja anna koko nimesi, opiskelijanumerosi sekä koulun nimi, jossa opiskelet.




Slice - Vaihdoin puhelinta, miten saan kortin uuteen puhelimeen?


Sinun tarvitsee resetoida tunnuksesi. Mene osoitteeseen www.slice.fi/resetoi. Syöttämällä siihen käyttämäsi sähköpostiosoitteen saat uudet kertakäyttöiset tunnukset, joilla pääset kirjautumaan sovellukseen uudella puhelimellasi. Jos et saanut resetointilinkkiä sähköpostiisi, ota yhteyttä Slicen asiakaspalveluun info@slice.fi ja anna koko nimesi, opiskelijanumerosi sekä koulun nimi, jossa opiskelet.




Slice - Minulla on ollut aikaisemmin O’Diakon jäsenyys ja aion jatkaa jäsenyyttä. Päivittyykö Slice automaattisesti?


Jäsenkortti päivittyy automaattisesti. Päivittymisessä saattaa olla päivän viive. Jos tiedot eivät tämän jälkeen päivity, ota yhteyttä asiakaspalveluun info(at)odiako.fi




Slice  - Sovellus heitti minut ulos, enkä pääse enää kirjautumaan


Kannattaa resetoida tunnus. Mene osoitteeseen www.slice.fi/resetoi. Syöttämällä siihen käyttämäsi sähköpostiosoitteen saat uudet kertakäyttöiset tunnukset, joilla pääset kirjautumaan sovellukseen. Jos et saanut resetointilinkkiä sähköpostiisi, ota yhteyttä Slicen asiakaspalveluun info@slice.fi ja anna koko nimesi, opiskelijanumerosi sekä koulun nimi, jossa opiskelet.





Muut

Lukuvuositarra - Mistä voin noutaa tarran muoviseen opiskelijakorttiini


Voit noutaa uuden tarran opiskelijakorttiisi O’Diakon toimistolta tai muilta pääkaupunkiseudun palvelupisteiltä. Katso Palvelupisteet-sivuilta tietoa, mistä kaikkialta löydät palvelupisteitä! Voit noutaa tarran myös oman kampuksesti opintotoimistolta (pl. Helsinki) tai Opiskelijakunta TUOn toimistolta Turusta. Postitamme myös tarroja O'Diakon jäsenille maksutta. Jos haluat tarran postitse, ota yhteyttä info@odiako.fi.




Lukuvuositarra - Mitä tarvitsen mukaani hakiessani tarran opiskelijakorttiini?


Oman opiskelijakortin




Olen Diakin avoimen AMK:n opiskelija. Voinko liittyä O’Diakon jäseneksi?


Kyllä voit! Kaikki Diakissa opiskelevat voivat liittyä O’Diakon jäseneksi. O’Diakon jäsenkortilla saat lukuisia opiskelijaetuja ja alennuksia. (muokkaa linkki). Avoimen AMK:n opinnot eivät ole tutkintoon johtavaa opiskelua, joten lain mukaan et ole oikeutettu VR:n, Matkahuollon ja Kelan opiskelijaetuihin.




Lopetin opiskelun Diakissa, enkä voi olla enää O’Diakon jäsen. Voinko saada jäsenyydestäni rahat takaisin?


Voit saada jäsenmaksustasi osan takaisin. Maksusta vähennetään käytettyjen jäsenyyskausien osuus sen mukaan, mitä kyseinen kausi on maksanut. Lisäksi vähennetään 5€:n käsittelykulut. Alle 5€:n suorituksia ei palauteta. Jos haluat palautuksen, ilmoita eroavasi O'Diakon jäsenyydestä sekä tilinumerosi osoitteeseen info(at)odiako.fi.